Zalogowany jako: .   Wyloguj się
Strona 1 z 2  

Nieetyczne triki stosowane w reklamach

Zobacz artykuły na temat:psychologpsychika
Reklama ma przede wszystkim przyciągnąć naszą uwagę i namówić nas do zakupu produktu czy skorzystania z określonych usług. Nie wszystkie techniki marketingowe w nich prezentowane są jednak zgodne z podstawowymi zasadami moralnymi. Mogą manipulować odbiorcą lub wprowadzać go w błąd.

Reklamy są wszędzie

Praktycznie przez cały czas jesteśmy otoczeni różnego rodzaju reklamami w telewizji, gazetach, czy w radiu. Reklamy wyświetlane są na niemal wszystkich stronach internetowych,  w autobusach, nawet na ulicy świecą się wielkie billboardy.

Sztuczki reklamowe

Jesteśmy już przyzwyczajeni do tego, że reklamy nadawane są głośniej niż audycja telewizyjna. Wszystko po to, żebyśmy słyszeli ją np. z kuchni.

Reklamy informują nas, jaką herbatę pić, którą pastą myć zęby i jakie kostki do zmywarek są najskuteczniejsze. Najgorsze jednak jest to, że w porze obiadowej zmuszeni jesteśmy oglądać reklamy pieluch, podpasek, czy kremów mocujących protezy zębowe, co może niektórym odebrać apetyt.

„Niesmaczne” reklamy

Niektóre kampanie są zabawne, inne mają wzruszyć, pokazując biedne, chore dzieci. Oglądamy je przez całe życie, nie jest to jednak w żaden sposób kontrolowane. Owszem, wiele reklam emituje się po godzinie 22:00, by nie docierały do najmłodszych. Jednak niektóre wyświetlane o standardowych godzinach wydają nam się niestosowne.

Przykładem może być kampania mająca zachęcić nas do kupowania pasty do zębów, która zahamuje krwawienie dziąseł. Kamera pokazywała ujęcie na umywalkę, w tle słychać było odgłos szczotkowania zębów, po czym na ekranie pokazywała się wypluta krew. Autorzy posunęli się do nadinterpretacji łacińskiej maksymy „nic co ludzkie nie jest mi obce”.

Wiele osób podobnie reaguje na reklamowane środki przeciw wzdęciom czy kremy na hemoroidy.

Kolejną kampanią przekraczającą pewne granice była promocja pewnej sieci sklepów odzieżowych. Na torbach, w które sprzedawcy pakowali zakupione w sklepie towary, widniały męskie i żeńskie genitalia przedstawione za pomocą prostych znaków graficznych. Niby nic wielkiego, ale nie każdy ma ochotę paradować z taką reklamówką po centrum handlowym.

Uwagę widza można przecież zdobyć na wiele różnych sposobów, nie tylko starając się go zaszokować.

Zobacz również: Jak reklamy upiększają świat?


Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Redakcja poleca

Chcesz skomentować artykuł? lub wypowiedz się jako gość:

Autor:
Komentarz:
Liczba komentarzy: 3
dodano: 22:07 2015-08-21 przez: ~Michał (109.241.*.*)
Ostatnio napotkałem na reklamę wręczaną dziecku podczas wizyty lekarskiej http://wszedziedobrze.blogspot.com/2015/08/reklama-kierowana-do-dzieci-podczas.html
dodano: 10:12 2015-04-28 przez: ~Wesen (83.10.*.*)
W kwestii reklam polecam wam firmę 4DL.
dodano: 10:49 2013-03-26 przez: tungus (79.184.*.*)
najgorsze jest to że reklamy a wszędzie, na ulicach pełno reklam, w telewizji same reklamy. Już słyszałem że zasłuchanie reklam w telefonach są jakieś profity... masakra
Zamów darmowy newsletter